سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]

ابی ابن شریق ( الاخنس ابن شریق)

یوم واقعه بدر اشار الی حلفائه من بنی زهره بالرجوع الی مکه وعدم اشتراکه فی تلک المعرکه، فرجعوا ولم یشهدوها، فسلموا من القتل ، فخنس بهم –ای تاخر- فاشتهر بالاخنس.

والاخنس اقبل الی النبی فی المدینه واعلن اسلامه ، وقال : انما جئت ارید الاسلام والله یعلم انی لصادق ، ثم خرج من عند النبی فمر بزرع و حمر لبعض المسلمین، فاحرق الزرع وعقر الحمر، فانزل الله تعالی فیه الآیه 204 من سوره البقره ( ومن الناس من یعجبک قوله فی الحیاه الدنیا ...)

وفی احد الایام، التقی بابی جهل، فسأله عن النبی اصادق هو ام کاذب ؟ فقال ابو جهل: والله ان محمدا لصادق وما کذب قط، ولکن اذا ذهب بنو قصی باللواء والسقایه والحجابه والندوه فما ذا یکون لسائر قریش؟ فنزلت فیه وفی ابی جهل الآیه 33 من سوره الانعام : ( قد نغلم انک لیحزنک الذی یقولون فانهم لا یکذبونک ولکن الظالمین بایات الله یجحدون)


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط amirsalehi 91/4/11:: 12:0 صبح     |     () نظر